seo rotterdam
Stel je bent de eigenaar van een ijswinkel in Rotterdam centrum en het volgende verhaal speelt zich in jouw buurt af.
“Schat, laten we maar ijsjes halen voor de kinderen. Dan eten we ze in het park op en kijken we samen naar de eendjes.” zegt zijn vrouw.
Jan pakt zijn Android telefoon en typt “ijs Rotterdam”. De kinderen zijn inmiddels onhandelbaar geworden en willen echt een ijsje. Nu wil Jan zo snel mogelijk een ijsje vinden, zodat hij en zijn vrouw even kunnen ontspannen in het park met de kinderen.
Als jouw onderneming niet bovenaan staat bij de Google resultaten, denk je dat Jan ook maar één minuut zal spenderen om door te scrollen naar jou website?
“Schat, laten we maar ijsjes halen voor de kinderen. Dan eten we ze in het park op en kijken we samen naar de eendjes.” zegt zijn vrouw.
Jan pakt zijn Android telefoon en typt “ijs Rotterdam”. De kinderen zijn inmiddels onhandelbaar geworden en willen echt een ijsje. Nu wil Jan zo snel mogelijk een ijsje vinden, zodat hij en zijn vrouw even kunnen ontspannen in het park met de kinderen.
Als jouw onderneming niet bovenaan staat bij de Google resultaten, denk je dat Jan ook maar één minuut zal spenderen om door te scrollen naar jou website?
wat is zoekmachine optimalisatie (SEO)?
Op het moment dat iemand iets zoekt op Google – of andere zoekmachines als Yandex, Yahoo en DuckDuckGo – bepaalt een technisch algoritme welke websites boven in de resultaten komen te staan. Deze lijst gaat helemaal door tot de miljoenste plek, helemaal onderaan.
SEO is het proces waarbij jouw website en de volledige representatie van jouw bedrijf op het internet op zo'n manier wordt geconfigureerd zodat jouw merk zo hoog mogelijk op de resultatenlijst komt te staan wanneer mensen zoeken naar producten die gerelateerd zijn aan jou.
Hoe kom je bovenaan in Google? Het werkt als volgt:
Het algoritme van Google heeft als doel de meest gezaghebbende website op het gebied van jouw zoekopdracht bovenaan de lijst met resultaten te presenteren. Wanneer je zoekt naar, bijvoorbeeld, “ijswinkel in Rotterdam”, dan wil Google dat de meest populaire, bekendste en beste ijswinkel bij jou in de buurt boven aan de lijst staat.
Zo komt het proces van zoekmachine optimalisatie neer op twee dingen. Ten eerste wordt de inhoud en het design van jouw website zo veel mogelijk toegespitst op het product dat jij levert. Het doel hiervan is dat er een maximale relevantie wordt bereikt. Ten tweede wordt de volledige aanwezigheid van jouw merk op het internet – technische, sociale en andere vormen – zo gezaghebbende gemaakt in de ogen van Google. Zo laten we Google weten dat jij belangrijk bent en kom je hoger in Google te staan
SEO is het proces waarbij jouw website en de volledige representatie van jouw bedrijf op het internet op zo'n manier wordt geconfigureerd zodat jouw merk zo hoog mogelijk op de resultatenlijst komt te staan wanneer mensen zoeken naar producten die gerelateerd zijn aan jou.
Hoe kom je bovenaan in Google? Het werkt als volgt:
Het algoritme van Google heeft als doel de meest gezaghebbende website op het gebied van jouw zoekopdracht bovenaan de lijst met resultaten te presenteren. Wanneer je zoekt naar, bijvoorbeeld, “ijswinkel in Rotterdam”, dan wil Google dat de meest populaire, bekendste en beste ijswinkel bij jou in de buurt boven aan de lijst staat.
Zo komt het proces van zoekmachine optimalisatie neer op twee dingen. Ten eerste wordt de inhoud en het design van jouw website zo veel mogelijk toegespitst op het product dat jij levert. Het doel hiervan is dat er een maximale relevantie wordt bereikt. Ten tweede wordt de volledige aanwezigheid van jouw merk op het internet – technische, sociale en andere vormen – zo gezaghebbende gemaakt in de ogen van Google. Zo laten we Google weten dat jij belangrijk bent en kom je hoger in Google te staan
waarom is zoekmachineoptimalisatie zo belangrijk?
Het antwoord is simpel: hoe hoger in Google je staat, des te groter de kans is dat mensen jouw website bezoeken. Als meer mensen jouw website bezoeken dan zal de telefoon vaker afgaan en zullen meer mensen door de voordeur van je onderneming lopen. Met deze grote stroom van klanten zullen je winsten stijgen en je concurrentiepositie verstevigen. SEO marketing is erg belangrijk.
Het plaatje hier onder laat zien hoe waardevol de verschillende posities zijn op Google. Hoe roder de vlek hoe meer mensen daar op klikken.
Het plaatje hier onder laat zien hoe waardevol de verschillende posities zijn op Google. Hoe roder de vlek hoe meer mensen daar op klikken.
Er is nog meer:
Google is een van de grootste een meest waardevolle bedrijven in de wereld.
Als je bovenaan in Google staat is dit een bevestiging van Google en dus een teken voor potentiële kanten dat je onderneming niet alleen legitiem is, maar het beste van het beste is. Tegenwoordig is niet in de top tien resultaten van Google staan even gevaarlijk als het vroeger was om niet in het telefoonboek te staan.
Onderzoek heeft aangetoond dat 53% van potentiële kopers eerst op het internet onderzoek doen naar het product voordat ze beslissen of ze het aanschaffen. Als jouw merk geen voortreffelijke en grote aanwezigheid heeft op Google dan zullen klanten je niet vinden
Het verkeer dat gegenereerd wordt door SEO rangschikking is een van de meest waardevolle stromen van sales leads. Iedereen kan namelijk een advertentie aanschaffen, maar bovenaanstaat in Google betekent meer dan dat je zichtbaar bent. Het is een bevestigign van de gezaghebbendheid, expertise en prestige van jouw merk over de zoekopdracht die deze persoon heeft ingevoerd.
Op de oude manier van marketing maakten bedrijven in kranten, op televisie en op grote reclameborden langs de snelweg reclame voor hun bedrijf. In vergelijking tot deze oude vorm is bovenaan staan bij Google vele malen waardevoller voor jouw bedrijf. Dit komt, omdat alle mensen die jouw tegenkomen op Google al geïnteresseerd zijn in jouw product. Een zoekopdracht van een persoon die in Google zoekt heeft een grotere kans om tot aan aankoop te leiden dan van de mensen die een reguliere advertentie zien. Daar is het 99,99% niet geïnteresseerd in wat er staat.
Dit maakt SEO optimalisatie een van de beste investeringen in marketing die jouw onderneming kan maken.
Google is een van de grootste een meest waardevolle bedrijven in de wereld.
Als je bovenaan in Google staat is dit een bevestiging van Google en dus een teken voor potentiële kanten dat je onderneming niet alleen legitiem is, maar het beste van het beste is. Tegenwoordig is niet in de top tien resultaten van Google staan even gevaarlijk als het vroeger was om niet in het telefoonboek te staan.
Onderzoek heeft aangetoond dat 53% van potentiële kopers eerst op het internet onderzoek doen naar het product voordat ze beslissen of ze het aanschaffen. Als jouw merk geen voortreffelijke en grote aanwezigheid heeft op Google dan zullen klanten je niet vinden
Het verkeer dat gegenereerd wordt door SEO rangschikking is een van de meest waardevolle stromen van sales leads. Iedereen kan namelijk een advertentie aanschaffen, maar bovenaanstaat in Google betekent meer dan dat je zichtbaar bent. Het is een bevestigign van de gezaghebbendheid, expertise en prestige van jouw merk over de zoekopdracht die deze persoon heeft ingevoerd.
Op de oude manier van marketing maakten bedrijven in kranten, op televisie en op grote reclameborden langs de snelweg reclame voor hun bedrijf. In vergelijking tot deze oude vorm is bovenaan staan bij Google vele malen waardevoller voor jouw bedrijf. Dit komt, omdat alle mensen die jouw tegenkomen op Google al geïnteresseerd zijn in jouw product. Een zoekopdracht van een persoon die in Google zoekt heeft een grotere kans om tot aan aankoop te leiden dan van de mensen die een reguliere advertentie zien. Daar is het 99,99% niet geïnteresseerd in wat er staat.
Dit maakt SEO optimalisatie een van de beste investeringen in marketing die jouw onderneming kan maken.
hoe krijg ik mijn website bovenaan in Google? Zo werkt SEO:
SEO wordt op twee vlakken uitgevoerd: “on-site” en “off-site”.
“On-site” refereert aan veranderingen en optimalisaties die verricht worden aan de website zelf
Deze veranderingen vinden zowel aan de technische kant – codering – van de website plaats als aan de inhoudelijke kant – teksten – van de website.
Niet alleen websites die verlopen zijn of een ongeldige source code hebben worden vaak gestraft door Google. Ook websites die niet geoptimaliseerd zijn voor smartphones of tablets en op deze media slecht weergegeven worden, zullen daarvoor gestraft worden door Google. Dit houdt in dat je dan veel lager komt te staan.
Het is dus van groot belang dat je website de meest up-to-date code heeft en dat deze is geoptimaliseerd voor alle potentiële gebruikers, onafhankelijk van welk medium ze gebruiken om je website te bezoeken.
Dit laatste is erg belangrijk, omdat bijna 80% van de zoekopdrachten via een smartphone tot actie leidt. Dit is onderzocht en gepubliceerd op Forbes.com*. Iemand die bijvoorbeeld zoekt naar een marketingbureau in Rotterdam op zijn smartphone zal acht van de tien keren actie ondernemen (bellen, een afspraak maken, iets aanschaffen, etc.)
Naast het technische deel refereert “on-site” SEO naar de website optimalisatie van de inhoud (teksten, video's, foto's) op je website zelf.
De computers van Google bezoeken de hele dag door miljarden websites over het gehele internet. Hierbij analyseert Google de inhoud van deze websites en bepaalt welke onderwerpen jouw website gerelateerd is. Dit doet Google door te kijken naar welke woorden je gebruikt, waar deze staan en hoe vaak ze voorkomen.
Als je de juiste termen op de juiste plek zet dan is dat een sterk signaal naar Google dat jouw website gerelateerd is aan de zoektermen waar jij op gevonden wilt worden!
Van de kleinste technische details tot de inhoud van de teksten op jouw website moet jouw website, stap voor stap, geoptimaliseerd worden om aan Google te laten weten dat jij het meest toonaangevende merk bent in jouw branche.
“On-site” refereert aan veranderingen en optimalisaties die verricht worden aan de website zelf
Deze veranderingen vinden zowel aan de technische kant – codering – van de website plaats als aan de inhoudelijke kant – teksten – van de website.
Niet alleen websites die verlopen zijn of een ongeldige source code hebben worden vaak gestraft door Google. Ook websites die niet geoptimaliseerd zijn voor smartphones of tablets en op deze media slecht weergegeven worden, zullen daarvoor gestraft worden door Google. Dit houdt in dat je dan veel lager komt te staan.
Het is dus van groot belang dat je website de meest up-to-date code heeft en dat deze is geoptimaliseerd voor alle potentiële gebruikers, onafhankelijk van welk medium ze gebruiken om je website te bezoeken.
Dit laatste is erg belangrijk, omdat bijna 80% van de zoekopdrachten via een smartphone tot actie leidt. Dit is onderzocht en gepubliceerd op Forbes.com*. Iemand die bijvoorbeeld zoekt naar een marketingbureau in Rotterdam op zijn smartphone zal acht van de tien keren actie ondernemen (bellen, een afspraak maken, iets aanschaffen, etc.)
Naast het technische deel refereert “on-site” SEO naar de website optimalisatie van de inhoud (teksten, video's, foto's) op je website zelf.
De computers van Google bezoeken de hele dag door miljarden websites over het gehele internet. Hierbij analyseert Google de inhoud van deze websites en bepaalt welke onderwerpen jouw website gerelateerd is. Dit doet Google door te kijken naar welke woorden je gebruikt, waar deze staan en hoe vaak ze voorkomen.
Als je de juiste termen op de juiste plek zet dan is dat een sterk signaal naar Google dat jouw website gerelateerd is aan de zoektermen waar jij op gevonden wilt worden!
Van de kleinste technische details tot de inhoud van de teksten op jouw website moet jouw website, stap voor stap, geoptimaliseerd worden om aan Google te laten weten dat jij het meest toonaangevende merk bent in jouw branche.